Port Neden Açılır ? Port Açmak Neye Yarar ?

port-ne-ise-yararWebisyo’ dan herkese merhabalar. Arkadaşlar bugün ki makalemizi İnternet kategorimiz altına ekleyeceğiz. Makale konumuz ise ne için port açarız sorusuna cevap olacak. Son zamanlar da portlarla ilgili kafalar karıştığından bu konuya açıklık getirmek için en son port açarak kamera izleme adlı makalemizi paylaşmıştık.

Şimdi de port açmak ne işe yarar buna biraz değinelim. Arkadaşlar öncelikle şunu söyleyeyim sağda solda bende port açtım sen daha açmadın mı gibi saçma sözlere kulak asmayın. Çünki port açmak nadir lazım olan bir işlem. Yani mesela az önce bağlantısını verdiğim gibi özel durumlar da port açılır.

Yani mesela iş yeriniz var kameralarınızı uzak bilgisayardan yani evdeki bilgisayarınızdan izlemek istiyorsanız bunun için port açmalısınız. Port en kaba ve aslında doğru haliyle bir geçiş kapısıdır. Rakamdan oluşan bu portu modeminiz aracılığıyla açarsınız ve uygulamaya açtığınız bu port üzerinden ulaşırsınız.

Mesela başka bir örnek verecek olursam son zamanlarda hızla yayılan online bilgisayar oyunları da bir port numarası kullanmaktadır. Bu port numarasını yazmadan oyuna bağlanamazsınız. İşte port açmak sadece bu gibi özel durumlar da işe yaramaktadır. Yani durduk yere port açmayın bunun ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilin yeter. Lazım olduğu zaman zaten sizde port açarsınız. İşte hepsi bu kadar..

Not; Kamera sistemi için port açma videosunu izlemek için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

makale-videosu-izle

 

 

Bizi Takip Ettiğiniz İçin Teşekkür Ederiz. Bir Sonraki Makalemizde Görüşmek Üzere.. | WEBİSYO

Bu Makaleye Tepkin ?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

ali

Merhaba ben Ali, hayata pozitif bakan, devamlı olumlu biri olaya çalışan, az sayıda arkadaşı olan arkadaşlarına kanka diyen ve onları çok seven, oldukça komik, neşeli, çok iyi diş fırçalayan, bilgisayarcı, şarkı söyleyen, aklı fikri futbolda olan ve çok iyi futbol oynayan, topa sol ayak ile vuran, idealleri olan, bişeyler yapmak için, bir yerlere gelmek için devamlı çalışan bir insan. Ve bu yazıyı okuduğun için seni çok seviyor. :) | ”Hayal gücü, gözlerimizi kapattığımızda görebildiklerimizdir..” ( Ali Yalçın ) | İletişim: ali@webisyo.com |

Port Neden Açılır ? Port Açmak Neye Yarar ?” hakkında 2 yorum

  1. Merhaba arkadaşlar benim bir tane modemim var ve uzak bir yerden modemimin internetine bağlanabilirmiyim kablosuz ve uzak bir yerde bu konu hakkında bilgisi olan varmı

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*