Adım Adım Açıköğretim (AÖF) Mezuniyetine!

adim-adim-acikogretim-aof-mezuniyetineWebisyo’ dan herkese merhabalar. Bugün ki makalemizi Kişisel Yazılar kategorimiz altına ekliyoruz.

Çünkü bu benim ile ilgili bir makale olacak 🙂 Hayatta bir şeyler başarmak çok önemlidir.

Bu bizlere öz güven kazandırır ve bizi mutlu eder. Bu sayede yani bir şeyler başardığımızda, başarı elde ettiğimizde kendimizi değerli hissederiz.

Aslında sadece hissetmeyiz, zaten değerli de oluruz. Başarılı insan, değerli insandır. Tabi ki 4 yıllık bir üniversite bitireceğimden dolayı burada kendimi övmek için makale yazmıyorum 😀

Sadece okulun artık bitmesine şurada bir kaç hafta kala hem bir hatıra makalesi olsun hem de insanlara belki anlatacaklarım ile faydalı olabilirim diye bu makaleyi yazıyorum.

Bundan yıllar yıllar önceydi. Yani 4 yıl önce. Açık öğretim yani halk dilinde daha sık kullanıldığı şekli ile Aöf’ e kayıt yaptırdım.

Tabi ki bunun amacı hem bir 4 yıllık okuldan mezun olmak ve bunun yanında bir erkek olarak askerlik hizmetini kısa dönem yapabilmekti.

Yani aslında fark ettim de bu ikisinin değeri sanırım benim gözümde aynı. Hatta okulun bitmesine ramak kalan şu son günlerde sanırım lisans mezunu olabilmek bir tık daha kıymetli geliyor.

Comp-16f98cc610b46c67b.gif

Peki açık öğretim de nasıl başarılı oldum ? Bu kısımda da sizlere yardımcı olmak adına bir kaç bilgi vermek istiyorum.

Eğer Aöf e yeni başlayacak biriyseniz biliyorum kafanız çok karışık ve açık öğretimin çok zor olduğunu düşünen birisinizdir. Çünkü bende de aynısı olmuştu.

Yani bu zaman kadar hep okula gittik ve sınıf ortamında derslere girdik. Ancak adından da anlaşılacağı üzere açık öğretimde elinize kitapları veriyorlar ve çalışıp sınava gelin diyorlar. 😀

Bu durum tecrübeli bir açık öğretim öğrencisini bile zorlarken, Aöf e yeni kayıt yaptırmış bir kişiyi zorlamaması mümkün değil. Peki ben ne yaptım ?

Açıköğretimden Mezun Olmak

Bu durumdan kurtulmak için tabi ki öncelikle internette araştırma yaptım. Yani Aöf e nasıl çalışılır ? Açık öğretimden nasıl geçilir gibi bir sürü arama terimi ile Google amcadan yardım istedim.

İLGİNİ ÇEKEBİLİR!  Arkadaşımı Ziyaret İçin Ankara' ya Gittim (:

Ancak internet üzerinde o kadar çok yöntem söyleyen var ki, insan ne yapacağını şaşırıyor. Resmen insanın aklı daha da karışıyor. Ancak hiç merak etmeyin.

Ben 4 yıl boyunca sayısız dersten neredeyse hiç kalmadan nasıl geçtim onun formülünü vereceğim.

Neredeyse diyorum çünkü onlarca dersten yalnızca 1 tanesinden kaldım ve bu son dönemde sadece o dersten sınava giriyorum. Birazdan bu konuya da detaylı değineceğim 🙂

Az önceki konumuza dönecek olursak, dediğim gibi internetten aöf ders geçme taktikleri ararken kafam iyice karıştı.

Ve bende zor olan yöntem olan doğrudan Açık öğretimin verdiği ders kitaplarına çalışmayı seçtim.

Ve ilk 2 yıl boyunca aöf ten aldığım ders kitaplarını baştan sona kelime kelime okuyarak, önemli gördüğüm yerleri işaretleyip, özet çıkartıp son olarak bu özetlere tekrar çalışarak hiç kalmadan geçtim.

Bu gerçekten zor bir yöntemdi. Ve aöf okurken bir yandan da çalışıyordum. Ve ders kitaplarını iş yerine götürüp, az önce dediklerimi işten arta kalan zamanlarda yapıyordum.

İnanın bu yöntemi kesinlikle tavsiye etmiyorum. Yani aöf den aldığınız ders kitaplarına çalışmayın diyorum arkadaşlar. Bu en zor yöntem. Peki ne yapacaksınız ?

Arkadaşlar öncelikle bu konuda 2015′ de bir makale yazıp, şimdi anlatacağım yöntemi keşfettiğimde 2018′ in ilk aylarında bu makaleyi de güncellemiştim.

psikoloji-testleri

Buradaki Açıköğretim Sınavından Nasıl Geçilir ? bağlantısından bu makalemizi de okuyabilirsiniz. Ancak gelelim esas konuya.

Arkadaşlar aöf ten geçmek için aşağıdaki 2 maddeyi yapmanız yeterlidir.

1- Karacan Nokta Atış Sorularına Çalışmak

2- ekampus.anadolu.edu.tr adresinde derslerin çıkmış sınav sorularına çalışmak

Öncelikle yukarıda ilk seçenek kesinlikle reklam veya para tuzağı değildir 😀 Yani biliyorsunuz üniversitelerin önünde derslerin geçmek için bunları almalısınız falan diye kitap satmaya çalışıyorlar.

Bilmiyorum belki de gerçekten geçmek için almanız gerekiyordur. Ancak çoğunun para tuzağı olduğunu düşünüyorum. Öğrencilerin zaten 3 kuruş parası var. Ona da göz dikiyorlar.

İLGİNİ ÇEKEBİLİR!  Yeni Yıl, Yeni Hayaller ve Umutlar; Yarın 2016 :)

Her neyse arkadaşlar yani demek istediğim ben sizin tarafınızdayım 🙂 Bu nedenle ben son 2 yılımı yani 4 dönemdeki tüm derslerimi nokta atış sorularına çalışarak geçtim.

Bu kitabın içerisinde daha önce çıkmış tüm sorular ve çıkabilecek tüm sorular var arkadaşlar. Tek kitabın fiyatı da en son aldığımda 8Tl idi. Yani 7 dersiniz var ise 7*8= 40Tl yapar.

Şaka şaka 56 yapar 😀 Yani 56Tl ile aöf ders kitaplarına çalışmaktan kurtulursunuz, çalışmak için size daha az zaman gerekir.

Ben 7 dersten sınava girdiğim dönemlerde aöf kitaplarına çalıştığım zaman minimum 1 ay önceden çalışmaya başlıyordum.

Ancak yine 7 derse nokta atış soruları kitapları ile 2 hafta çalışmam yetiyordu. Dediğim gibi arkadaşlar ilk olarak bu çıkmış sorular kitabını alıp ona çalışmalısınız.

Daha sonra 2. seçenek olan ekampus.anadolu.edu.tr adresindeki her dersinize ait çıkmış sınav sorularına çalışmalısınız.

Ve bu 2 seçeneğe iyi şekilde çalışırsanız her sınavınızı rahatça geçtiğinizi göreceksiniz. Ve yıllar birbirini takip etti ve ben şuan 4.yılımın son dönemindeyim.

Aslında 4.yılımda bitti desem daha doğru olur. Şuan sadece tek dersim var ve bunu geçmeye çalışıyorum. Biliyorsunuz 24-25 Kasım yani dün ve bugün de sınav günüydü.

Benim tek dersim olduğundan dün saat 14:00 da Dönemsonu İşlemleri dersinden sınava girdim. Ve çok şükür oldukça güzel geçti. 🙂

Peki ben bu dersi zamanında neden geçemedim ve neden yazın 3 ders sınavında giremedim ? Arkadaşlar bu ders 3. yarıyıl dersi. Yani güz dönemi dersi.

Bu nedenle illa güz döneminde almam gerekiyormuş. Bu nedenle 3 ders sınavında bu tek derse giremedim. Şuan da güz döneminde olduğumuz için illa bu dönem alabilirmişim.

Bence bu sistem oldukça saçma ve zaman kaybı. Düşünün 3 dersten kalanlar bile 3 ders sınavına girip okulu bitirip, işlerine güçlerine baktılar.

İLGİNİ ÇEKEBİLİR!  Kitaptan 1 Sayfa Çeviriyoruz, Sayfa 2018!

Ben 1 dersim olmasına rağmen 3 ders sınavına giremedim. Neymiş ? İlla aynı dönemde olması lazım falan 🙁 Gerçekten ilk öğrendiğim zaman çok sinirlenip, yıkılmıştım 😀

Peki ben bu dersten neden kaldım ? Çok mu zordu ? Çok zor değil ama zor bir ders arkadaşlar.

Ve ben bu dersi alacağım yıl çalıştığım işte işler çok yoğun olduğundan tüm derslere çalışamayacaktım. Ve bir eleme yapmak zorunda kaldım.

Yani 8 ders vardı ve çalışma sürem gerçekten 6-7 derse kadar yetiyordu. Aksi halde diğer derslerde riske girecekti. Bende dedim ki, seneye alırım dersi fazladan aradan çıkarırım dedim.

Sonraki senede 3 ders sınavını öğrendim. Yani 3 dersten bile kalsan tek sınavda verip dönem uzatmadan geçilebildiğini öğrendim ve mantıklı geldi.

Hiç kendimi sıkıştırmadan bu tek dersi 3 ders sınavına bırakayım dedim. Gel gör ki 3 ders sınavında da işte az önce size anlattığım gibi giremeyeceğimi öğrendim.

Ve şuan son dönemim ve ilk sınavıma dün girdim. Belirttiğim gibi oldukça başarılı geçti. Ocak ayında da artık son sınav var.

Bu sınavda güzel geçerse Ocak sonu, Şubat başı gibi diplomaya kavuşuyorum. 🙂 Gerçekten çok emek verdim ve artık son günler. Bu çok mutluluk verici bir duygu.

Her ne kadar üniversite mezunu olmak askerlik dışında çok işime yaramayacak da olsa yine de gerçekten okuduğum için, lisans mezunu olacağım için iyi hissediyorum 🙂

Bu makaleyi de yazarak hem açık öğretime yeni başlayacak olanlara yol göstermek hem de mutluluğumu paylaşmak istedim.

Eğer unutmazsam diplomamı elime aldığımda da bu makaleye resmini ekleyeceğim. Son olarak ben Aöf işletme bölümünü bitiyorum.

Şimdilik sevgiyle kalın. Hepinizi çok seviyorum!

Ali YALÇIN

25 Kasım 2018 Pazar

Bu Makaleye Tepkin ?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

ali

Merhaba ben Ali, hayata pozitif bakan, devamlı olumlu biri olmaya çalışan, az sayıda arkadaşı olan arkadaşlarına kanka diyen ve onları çok seven, oldukça komik, neşeli, çok iyi diş fırçalayan, bilgisayarcı, şarkı söyleyen, aklı fikri futbolda olan ve çok iyi futbol oynayan, topa sol ayak ile vuran, idealleri olan, bişeyler yapmak için, bir yerlere gelmek için devamlı çalışan bir insan. Ve bu yazıyı okuduğun için seni çok seviyor. :) | ''Hayal gücü, gözlerimizi kapattığımızda görebildiklerimizdir..'' ( Ali Yalçın ) | İletişim: ali@webisyo.com |

One thought to “Adım Adım Açıköğretim (AÖF) Mezuniyetine!”

  1. 2013’te girdiğim Tarih bölümünü hala tamamlamaya çalışıyorum. Tabi işten güçten sadece “çıkmış sorulara” özetlere çalışabiliyoruz. Emekliyseniz, vaktiniz varsa kesinlikle AOF’yi kaçırmayın derim. Sadece Akbil için bile gayet faydalı. Şaka bir yana UNV mezunu olmak güzeldir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*